Odchudzanie i zielona herbata

Dieta i odchudzanie to obecnie bardzo popularny temat, szczególnym zainteresowaniem cieszą się  wzmianki na temat właściwości odchudzających niektórych gatunków herbat. W tym artykule chciałbym przedstawić kilka faktów na temat wpływu picia zielonej herbaty na odchudzanie. Czytając dalej dowiesz się czy zielona herbata faktycznie ma wpływ na utratę wagi, jakie czynniki za to odpowiadają oraz poznasz kilka interesujących wyników badać dotyczących zielonej odmiany naszego ulubionego trunku.

Od początku warto pamiętać, iż zielona herbata jest tylko suplementem diety i nie ma się co oszukiwać, iż przez samo jej spożywanie zrzucimy wagę. Dlatego zachęcam do aktywności fizycznej oraz zrównoważonych i przemyślanych posiłków, które w połączeniu z 3 filiżankami herbata dzienne stanowić będzie wspaniałą podstawę do utraty wagi lub zachowania smukłej sylwetki.

Natura kluczem do sukcesu

Zielona herbata jako produkt naturalny automatycznie niweluje problem efektów ubocznych, często spotykanych w przypadku innych suplementów diety. Według naukowców z Uniwersytetu w Meryland za procesy sprzyjające odchudzaniu odpowiadają dwie kluczowe substancje: polifenole oraz kofeina. Pierwsza z nich działa na zasadzie regulatora glukozy, ograniczając możliwość przemiany glukozy w komórki tłuszczu, oraz aktywują enzymy rozpuszczające trójglicerydy. Kofeina w połączeniu z odpowiednim polifenolem tworzy proces wykorzystujący tłuszcz w naszym organizmie do produkcji energii oraz zrzucania nadmiaru wody w organizmie.

Jak wynika z powyższych informacji zielona herbata może być wspaniałym dodatkiem do naszej codziennej diety. Co  ważniejsze nie są to jedyne pozytywne właściwości regularnego spożywania tego gatunku herbaty. Według badać wspomnianego wcześniej uniwersytetu zielona herbata:

  • zapobiega chorobom nowotworowym,
  • redukuje ryzyko zawału serca,
  • zmniejsza ilość cholesterolu w organizmie,
  • reguluje poziom cukru we krwi.

Patrząc na powyższe wyniki badań przestaje dziwić ogromna popularność tego gatunku herbaty w ostatnich latach.

Ilość ma znaczenie

Dietetycy najczęściej zalecają około 2-3 filiżanek zielonej herbaty dziennie, co w połączeniu z odpowiednio skonstruowaną dietą oraz odrobiną ruchu powinno doskonale wpłynąć nie tylko na wagę naszego organizmu, ale także nasze samopoczucie.

W związku z zawartością kofeiny nie zalecane jest nadmierne spożywanie zielonej herbaty i warto stosować starą, ale dobrą maksymę – Wszystko jest dla ludzi - byle z umiarem.

Masz ochotę na filiżankę herbaty?

Zamów swój ulubiony gatunek